Mercedes-Benz 230 GE Cabrio

06/02/2021
Posted by: Autokuća ŠOP

Dar za rođendan…

Naša Autokuća se već duži niz godina bavi restauracijama Mercedes G-modela, a sve je započelo još 2009. godine zahvaljujući entuzijazmu gospodina Ivana Šopa, osnivača Autokuće Šop.

No jednog dana se na pragu firme pojavio nepoznati gospodin i zapitao: “Dobar dan, Autokuća Šop?  Čuo sam od prijatelja iz Mercedes Benz G-kluba iz Njemačke da se vi bavite restauracijama Mercedesovih G modela. Imam model 230 GE Cabrio. Možete li restaurirati moj automobil? Naime volio bi kćeri za 18. rođendan darovati “restauraciju vozila”…”

Tako je započela priča o restauraciji danas prekrasnog automobila Mercedes-Benz 230 GE Cabrio.

Za potrebe većih popravaka vozila iz teretnog programa bilo nam je potrebno snažno vučno vozilo s posebnim karakteristikama. Odlučili smo se za kupnju modela UNIMOG 411 Mercedes-Benz, no vozilo koje nam je nuđeno je bilo u jako lošem stanju pa je bila potrebna vrlo zahtjevna restauracija. Do tada se nismo bavili restauracijama povijesnih vozila ali smo shvatili da je to vrlo perspektivna domena, a za naše vozilo se moglo nabaviti uglavnom sve potrebne nove dijelove po relativno povoljnim cijenama.

Malo teretno vozilo UNIMOG 411 je kultno njemačko vozilo o kome je napisano više knjiga i mnoštvo članaka. Bio je to presudni trenutak za nas. Iako smo već odavno bili ovlašteni servis za Mercedes-Benz vozila, a prije toga i ovlašteni servis za BMW, preko UNIMOG-a smo se uključili u sasvim novo, do tada nepoznato područje tj. kompletnu restauraciju vozila.

Tako smo krenuli u restauraciju i drugih automobila. Prvu restauraciju G-modela je započeo sin vlasnika Autokuće Šop, g. Boris, a posebno za tu restauraciju smo zaposlili još dvoje pravih majstora kako bi rezultat našeg rada podigli na maksimalno visoki nivo.

G-model je u stvari luksuzni SUV s pogonom na sva četiri kotača, a izrađuje ga firma MAGNA STEYR u Austriji. Na nekim tržištima se prodaje pod imenom PUCH G, a na nekim drugim kao Mercedes G-klase. Unatoč uvođenju Mercedes-Benz GL-klase još 2006. godine, G-klasa je još uvijek u proizvodnji te se tako to vozilo uz UNIMOG najduže proizvodi u povijesti Mercedes-Benza (punih 40 godina). Kroz dugi niz godina je G-model doživio mnoge preinake ali je zadržan osnovni koncept tj. čvrsta kabina na okviru što ga čini vrlo pouzdanim vozilom za sve terene. Tijekom godina mijenjali su se motori, dodavali klima uređaji, uređivala se unutrašnjost ali je izvana vozilo zadržalo svoj karakteristični oblik.

Nakon nekoliko vrlo uspješno obavljenih restauracija kao na pr. MB “Ponton” 180 iz 1953. godine, si. 2 ili MB 350 SL Cabrio iz 1971. godine, si. 3 došao je na red na početku spomenuti Mercedes-Benz 230 GL Cabrio.

Vozilo je “došlepano” u naš servis, a tada smo započeli s pregledom i procjenom te načinili veliku listu dijelova koje je trebalo nabaviti i zamijeniti. Pregled karoserije smo započeli rastavljanjem vrata i skidanjem stakala. Skidanje svjetala na vozilu je razotkrilo mnogo više hrđe nego što se to izvana moglo i zamisliti.

Rastavljena je kompletna unutrašnjost vozila i instrument ploča i izvađena je sva instalacija (struja), a nakon detaljnog pregleda zamijenili smo dotrajale dijelove instalacije novima. Zahrđali dijelovi šasije, poda i zahrđali rezervoar goriva su zamijenjeni novima, a nakon temeljnog premaza epoksidnom masom i pod je premazan novim zaštitnim slojem. Kasnije su svi truli dijelovi karoserije i kabine zamijenjeni novima. Šasija i diferencijal su pjeskarenjem očišćeni do golog metala i zaštićeni epoksidnim temeljnim premazom. Nakon toga zaštićeni su izvornom Mercedesovom temeljnom bojom predviđenom za zaštitu šasije.

Uglavnom je sve što se moglo zamijeniti s novim dijelovima zamijenjeno, a dijelovi koji se nisu mogli zamijeniti su ili nanovo izrađeni u radionici, ili dotjerani i dovedeni u prvobitno ispravno stanje. Svi šuplji dijelovi karoserije su dodatno iznutra zaštićeni OWATROL uljem koje ulazi u sve pregibe i tako zaustavlja koroziju, a nakon nekoliko dana u šupljine smo uštrcali vosak kao dodatnu i trajnu zaštitu. Naplatci su pjeskareni te plastificirani i postavljene su nove gume. Kočioni sustav je detaljno pregledan, a svi nedostaci su popravljeni ili zamijenjeni s novim dijelovima. Čitava karoserija je obnovljena, a nakon zaštite temeljnim epoksidnim premazom obojana je izvornim Mercedes-Benz bojama.

Ustanovili smo da je motor u stvari ispravan i da “uredno pali” no ipak nakon mjerenja kompresije koja je bila u granicama tolerancije odlučili smo se za djelomičnu obnovu motora. Tako smo zamijenili bregastu osovinu, klackalice, lanac distribucije, zatezač lanca, ali je zato čitav motor detaljno očišćen, a zamijenjeni su svi filtri, crijeva, brtve i tekućine.

Kompletna restauracija je trajala oko 12 mjeseci, a tada je iz starog oronulog automobila uskrsnuo prekrasni MB-GE Cabrio koji će ovako restauriran prijeći mnogo kilometara i izdržati još dugi niz godina.

Naručitelj radova bio je vrlo zadovoljan učinjenim i kao što je na početku rekao namjerava ovaj prekrasni automobil darovati svojoj kćeri za 18. rođendan.

MB 230 GE Cabrio je trebao ove godine biti izložen na sajmu starodobnih vozila u Stuttgartu na štandu Mercedes-Benz G-kluba Njemačke, međutim kako je predviđeno da izlagači na sajmu unajme prostor godinu dana ranije, a naručitelj radova nije bio siguran da će restauracija na vrijeme biti gotova tako nije na vrijeme rezervirao prostor na sajmu. Gospodin je od nas na poklon dobio knjigu o svim pojedinostima restauracije koju je s ponosom prezentirao na štandu kluba na sajmu uz veliko zanimanje posjetitelja.

Nadamo se da će “naš” Mercedes-Benz 230 GE ipak biti izložen na jednom od sljedećih sajmova u Stuttgartu.