Mercedes-Benz G 220 CDI
Ovo je priča o prvom Mercedes-Benz G-modelu u Autokući Šop…
Ne tako davne 2011. godine gospodin Tomislav Lacković me je nazvao i rekao kako mu je otac nastradao u prometnoj nesreći i završio u bolnici.
Naime, na pružnom prijelazu u njegov Mercedes-Benz G-model udario je vlak i poprilično ga oštetio. Pitao me može li oštećeno vozilo vučnom službom dovesti k nama u servis. Naravno, odgovorio sam potvrdno. Nakon toga počinje sljedeća priča…
Spomenuto vozilo nije dugo stajalo na parkiralištu, ubrzo sam odlučio premjestiti ga u servis i podignuti na dizalicu.
Prema fotografijama može se vidjeti da je udarac vlaka bio strašan te je samo čudo kako je netko uopće i preživio.
Upravo ta činjenica me je fascinirala i ponukala da detaljnije zavirim u svijet Merced-Benz G modela.
Pregledom na dizalici utvrdio sam da vozilo ima i puno dijelova koji uopće nisu ili su jako malo oštećeni te ih mogu ponovno iskoristiti. Kupljena je druga šasija i karoserija. Kompletna šasija je ispjeskarena i prelakirana. Na karoseriji su zamijenjeni svi truli dijelovi, popravljeni su svi oni oštećeni, a karoserija je zaštićena raznim premazima protiv zahvaćanja rđom.
Prednja i zadnja osovina su zamijenjene i ponovo složene. Svi dijelovi trapa su također ispjeskareni i iznova prelakirani. Nakon kompletiranja šasije, zapitao sam se što je s motorom. U vozilu je bio ugrađen benzinski motor od 2300 ccm koji u to vrijeme nije bio previše snažan, a trošio je kao “tenk”. Tako sam se odlučio za motor OM 611 koji ne postoji u G modelu, ali je isproban u Mercedesovom transporteru – Sprinter, koji se pokazao vrlo pouzdanim. Motor je 4 cilindrični s common-rail ubrizgavanjem i turbo punjačem. Složio sam jedan takav motor i počeo ga pripremati za ugradnju.
Bilo je potrebno izvršiti razne izmjene da bi motor mogao biti ugrađen. Npr.:
- među ploča između motora i mjenjača
- nosači motora
- auspuh
- hladnjak vode s cijevima
- elektro-instalacija motora
- intercooler
- vakuum upravljanje turbo punjačem
Razmišljao sam unaprijed pa smo odmah ugradili i prilagodili klima-kompresor, kojega smo smjestili na desnu stranu motora te prilagodili novi raspored remena i rolica. Motor smo pokrenuli na šasiji bez karoserije te izvršili prvi dio testiranja koji je prošao zadovoljavajuće.
Nakon toga šasija je bila spremna za nastavak sastavljanja, a karoserija je bila u lakirnici.
Tada je uslijedilo samo slaganje i sastavljanje vozila:
- vrata, haube, stakla
- komplet unutrašnjost
- webasto sustav dodatnog grijanja
I tako, malo po malo, korak po korak, kroz pune četiri godine složio se automobil koji je u potpunosti postao pravi G model. Nakon registracije i A-testa vozilo je bilo izloženo raznim i teškim testiranjima te smo u tom periodu samo tri puta imali manje kvarove.
U travnju 2018. vozilo ima 35.000km te je nekoliko puta bilo u Njemačkoj, Italiji itd.
Kratke natuknice o današnjoj opremi vozila:
- motor OM 611 sa 130 ks
- polu mat sivu boju
- el.podizanje svih stakala + stražnja zatamnjena stakla
- centralno zaključavanje
- klima uređaj
- webasto dodatno grijanje
- plastificirane mat crne felge
- takozvani BUL BAR sprijeda
- rezervni kotač na stražnjoj strani, s lukzuzne varijante
- recaro prednja sjedala u varijanti pola koža, pola štof
Za vozilo je pripremljeno:
- automatski mjenjač sa pet brzina – 722.6
- elektronika automatskog mjenjača
- krovni nosač sa stepenicama na stražnjoj strani
Boris Šop
Glavni limar: Arsen Škrlj
Mehaničari: Ismailji Đemal i Romeo Surijan
Lakirer: Maksim Rumac