Mercedes-Benz G 220 CDI

27/04/2018
Posted by: Autokuća ŠOP

Ovo je priča o prvom Mercedes-Benz G-modelu u Autokući Šop…

Ne tako davne 2011. godine gospodin Tomislav Lacković me je nazvao i rekao kako mu je otac nastradao u prometnoj nesreći i završio u bolnici.

Naime, na pružnom prijelazu u njegov Mercedes-Benz G-model  udario je vlak i poprilično ga oštetio. Pitao me može li oštećeno vozilo vučnom službom dovesti k nama u servis. Naravno, odgovorio sam potvrdno.  Nakon toga počinje sljedeća priča…

Spomenuto vozilo nije dugo stajalo na parkiralištu, ubrzo sam odlučio premjestiti ga u servis i podignuti na dizalicu.

Prema fotografijama može se vidjeti da je udarac vlaka bio strašan te je samo čudo kako je netko uopće i preživio.

Upravo ta činjenica me je fascinirala i ponukala da detaljnije zavirim u svijet Merced-Benz G modela.

Pregledom na dizalici utvrdio sam da vozilo ima i puno dijelova koji uopće nisu ili su jako malo oštećeni te ih mogu ponovno iskoristiti. Kupljena je druga šasija i karoserija. Kompletna šasija je ispjeskarena i prelakirana. Na karoseriji su zamijenjeni svi truli dijelovi, popravljeni su svi oni oštećeni, a karoserija je zaštićena raznim premazima protiv zahvaćanja rđom.

Prednja i zadnja osovina su zamijenjene i ponovo složene. Svi dijelovi trapa su također ispjeskareni i iznova prelakirani. Nakon kompletiranja šasije, zapitao sam se što je s motorom.  U vozilu je bio ugrađen benzinski motor od 2300 ccm koji u to vrijeme nije bio previše snažan, a trošio je kao “tenk”. Tako sam se odlučio za motor OM 611 koji ne postoji u G modelu, ali je isproban u Mercedesovom transporteru – Sprinter, koji se pokazao vrlo pouzdanim. Motor je 4 cilindrični s common-rail ubrizgavanjem i turbo punjačem. Složio sam jedan takav motor i počeo ga pripremati za ugradnju.

Bilo je potrebno izvršiti razne izmjene da bi motor mogao biti ugrađen. Npr.:

  • među ploča između motora i mjenjača
  • nosači motora
  • auspuh
  • hladnjak vode s cijevima
  • elektro-instalacija motora
  • intercooler
  • vakuum upravljanje turbo punjačem

 

Razmišljao sam unaprijed pa smo odmah ugradili i prilagodili klima-kompresor, kojega smo smjestili na desnu stranu motora te prilagodili novi raspored remena i rolica. Motor smo pokrenuli  na šasiji bez karoserije te izvršili prvi dio testiranja koji je prošao zadovoljavajuće.

Nakon toga šasija je bila spremna za nastavak sastavljanja, a karoserija je bila u lakirnici.

Tada je uslijedilo samo slaganje i sastavljanje vozila:

  • vrata, haube, stakla
  • komplet unutrašnjost
  • webasto sustav dodatnog grijanja

 

I tako, malo po malo, korak po korak, kroz pune četiri godine složio se automobil koji je u potpunosti postao pravi G model. Nakon registracije i A-testa vozilo je bilo izloženo raznim i teškim testiranjima te smo u tom periodu samo tri puta imali manje kvarove.

U travnju 2018. vozilo ima 35.000km te je nekoliko puta bilo u Njemačkoj, Italiji itd.

 

Kratke natuknice o današnjoj opremi vozila:

  • motor OM 611 sa 130 ks
  • polu mat sivu boju
  • el.podizanje svih stakala + stražnja zatamnjena stakla
  • centralno zaključavanje
  • klima uređaj
  • webasto dodatno grijanje
  • plastificirane mat crne felge
  • takozvani BUL BAR sprijeda
  • rezervni kotač na stražnjoj strani, s lukzuzne varijante
  • recaro prednja sjedala u varijanti pola koža, pola štof

 

Za vozilo je pripremljeno:

  • automatski mjenjač sa pet brzina – 722.6
  • elektronika automatskog mjenjača
  • krovni nosač sa stepenicama na stražnjoj strani

 

 

Boris Šop

 

Glavni limar:  Arsen Škrlj

Mehaničari:  Ismailji Đemal i Romeo Surijan

Lakirer: Maksim Rumac